Erkende yogaschool voor beginners, gevorderden en alle leeftijden                      

Meest recente 5 inzendingen

  • PANCHAKARMAKUUR 2017
  • DE KAARS VARIATIE MET KNIE OP VOORHOOFD
  • VEGAN BROWNIES
  • CHAKRA'S EN YOGA
  • GROENTECURRY MET MANGOCHUTNEY, DAHL VAN MUNGBONEN, CHAPATI EN RIJST

2017-06-05

DE KAARS VARIATIE MET KNIE OP VOORHOOFD

Een van de leuke dingen aan yoga is dat je het op heel veel
plekken kunt doen. Je hebt eigenlijk 8.jpgniet meer ruimte nodig dan een matje. Als je in de buitenlucht yoga beoefent zoals op het strand of in het gras kun je zelfs zonder mat. Dus waar je ook bent geniet van je yoga!

Een favoriete houding van mij is de kaars. Veel mensen weten niet dat er ook prachtige kaarsvariaties zijn zoals je op de afbeelding hiernaast ziet. Hoe voer je de kaars uit?

Kom liggen op de rug. Buig eventueel eerst de benen en zet de voeten op de grond dichtbij de heupen. Strek ze dan uit omhoog. Plaats de handen achter op de rug en strek inademend de benen helemaal recht uit omhoog. Adem dan rustig door terwijl je zo in de kaars staat. 

Op elke inademing kun je het bekken nog wat meer naar voren brengen. Uitademend ontspan je de voeten, maar hou de benen wel recht.

Je kunt nu nog doorgaan naar de variatie hiernaast. Je buigt dan je linkerbeen en plaatst de knie op het voorhoofd. Je rechter voetzool plaats je tegen de linkerknie. Blijf zo een paar ademingen staan. Wissel dan van been.

Kom uit de houding door eerste beide benen weer tegen elkaar te brengen en dan de voeten omlaag te laten gaan. De voeten komen dan achter het hoofd. Rol nu met aandacht de rug rond af en breng de voeten terug achter de heupen naar de grond. Til het hoofd daarbij iets op. Strek de benen languit over de grond en leg het hoofd terug. Ontspan. Een optie voor gevorderden is de benen direct terug leggen zonder de voeten eerst aan de grond te plaatsen. 

Veel plezier met deze leuke kaarsvariatie!

Admin - 09:33:37 @ Yogahoudingen | Een opmerking toevoegen

 

















Opbellen
E-mail